Tuesday, December 23, 2008

Cayman for Kids

Language: Dutch (Cayman for Kids Day)

image Vandaag was de grote dag. De Cayman for Kids kreeg vandaag echt gestalte. Vanmorgen vroeg vol spanning naar Pon Automotive in Leusden. Het gekraai van imageonze zoon vanmorgen om 06:00 kon op geen beter moment komen. Vandaag was de dag voor papa! Veelal sta ik met pest in mijn lijf om 06:00 op! Vandaag voelde dat toch echt anders. Goed nu actie. In de auto om 08:10 om maar op tijd te zijn in Leusden.

 image Eenmaal aangekomen stonden de bolides al te fonkelen in de ochtendmist. Wat een prachtige wagens overal. Wat wel echt typisch is dat je alleen maar Volkswagenmannentjes ziet. Alleen maar dikke GTi’s/R32/R36 nieuwe Passat Coupes/Chirocco en ga zo maar door. Eenmaal binnen bij Porsche Import komt een duidelijke rust over je heen. Tot in de puntjes verzorgt en super vriendelijk te woord gestaan. De dame achter de balie gaf mij duidelijke instructies waar ik naartoe moest lopen. Gang uit, trap op, derde deur links, vierde rechts..... wat? Nou, gewoon proberen maar! Al gauw na 5 minuten zoeken kwam ik tot de conclusie dat ik Porsche Import niet kon vinden. imageJe gaat dan al gauw aan jezelf twijfelen. Is het nou te vroeg, is zij nou onduidelijk, ben ik onduidelijk??? Nee, meneer Farla moest gewoon niet overal blijven staan. Dikke Carrera GT’s, Turbo, GT3, GT3 RS, Boxsters. Al om al alles boven de 100k aan euro’s ;-). Quite impressive. 

image Inmiddels had ik Porsche Import gevonden en begonnen bij mij de zenuwen echt parte te spelen. De prachtige bolide werd inmiddels vanuit mijn ooghoek de “hangar” uitgereden. Wat een prachtige en bijzondere auto. Vreemd genoeg kwam ik binnen met; “jij bent vast in dienst van Hameeteman”??! De man van de nieuwe GT2 (man Roland je hebt een naam daar!). Na wat formaliteiten begon het echte avontuur.

Met zweethandjes en een sleutel in mijn zak van een auto van ruim 83k begin je toch aan jezelf te twijfelen (zal ik er geen deuk in rijden?, lukt mij dit wel?).image

Na een korte instructie in waar zit het contact (links bij een porsche) ging ik op pad. Met een hoop gerommel en gepruttel verliet ik Leusden tussen de weilanden door. Man ik voelde mij koning op de weg. Het is een auto om te zien en gezien te worden. Alle mannen boven de 18 heb je gewoon met zo’n auto. Er zit haast geen maximum in leeftijd (een oude man achter mij begon zelfs een beetje te slingeren). Ging verder goed met hem hoor.

image Toen op weg naar Waddinxveen om mijn vader op te halen welke al klaarstond met een bak koffie om even tot rust te komen. Pfff wat een indrukken. Al gauw na 10 minuten stonden we weer buiten om te gaan rijden. Terug naar Utrecht en bij Bunnik er af. Kort koffie en weer door. Na de koffie terug naar de Meern (mijn vrouw even een ritje aangeboden naar Woerden en weer terug), vader opgepikt en oude pand van e-office laten zien in Huis ter Heide. Vanuit Huis ter Heide (via Houten) naar Amersfoort en door naar Almere Hout. Toen was het weer tijd om terug naar huis te gaan. image Met top 193 op de teller en 5500 rpm terug naar huis. Er zit zoveel vermogen in die auto dat je eigenlijk laat gaat schakelen. Optrekken tot 4500-5000 rpm – in zijn 1 (70km/pu), bij 5000-5500 schaken naar 2 (door naar 115km/pu), dan naar 3 door naar 6000 rpm (155km/pu) – toen maar ff inhouden zoals je zult begrijpen. Had onder mijn hand nog een 4 en 5 over. Ook deze versnellingen hadden elk weer een prachtig geluid. Mijn voorkeur gaat uit naar in zijn 3 tussen 5500-6500 rpm en 4 – 160> km/pu. Dan komt deze auto pas echt tot zijn recht.

We moesten de auto schoon en afgetankt afleveren in Leusden. Dus wij al trotse eigenaars van een Porsche naar buiten om de P schoon te maken. Wat een aandacht, oe a wat mooi enzo ;-). Gewoon genieten.

Op weg naar Leusden tot nog even terug schakelen naar 3, boem wat geluid. Nu snap ik het wel dat Porsche bezitters hun auto parkeren op 2 parkeerplaatsen in een parkeergarage. Daar wil je echt geen deur in hebben.

Met ruim 550 km op de teller en 5:15 uur in de auto gezeten te hebben met een gemiddeld gebruik van 10.2 ltr op 100 km hadden wij een heerlijke dag. Ik wil iedereen ook namens mijn vader hartelijk danken voor deze geweldige dag. Wij dragen ook het goede doel een warm hart toe.

image

NB: ook onze naam stond op de auto echter bij een eerdere kleine aanrijding was onze naam verdwenen. Nu staan we er weer terug op! Op de motorkap. ;-)

Joachim en Rene Farla 

No comments: