Language (Dutch) for translation see Bing Translator on http://www.microsofttranslator.com/
Wat een nieuws deze week over Unified Communications! Dit jaar was de plek om al dat moois te vertellen VoiceCon in Orlando. Naast nog vele andere technologie partners stond Microsoft ook dit jaar weer op VoiceCon. Dit jaar helemaal in het teken van Unified Communications en Office Communications Server “14”. 14 is de codenaam voor het product wat tweede helft dit jaar verwacht wordt.
Wat kunnen we van dit product verwachten ten opzichte van eerdere productreleases? Antwoord: een stabiel software platform die de capaciteit in zich heeft om PABX’en uit te faseren, om samen te werken naast bestaande PABX’en, Call Administration Control functionaliteit, het slim kunnen routeren van Audio en Video aan de hand van de meest geschikte route over bijvoorbeeld een WAN.
Het zal een product worden dat nog meer de status krijgt van een communicatie platform. Een platform met uitstekende integratiemogelijkheden in bijvoorbeeld Exchange Server 2010, SharePoint 2010 en nog veel meer. Zoeken naar kennis vanuit Office Communicator “14” in SharePoint 2010, het vinden van iemand zijn beschikbaarheidsinformatie, gekoppeld aan vervolgens iemand zijn fysieke locatie. Multiple Points of Presence (MPOP) waarmee we op meerdere devices tegelijk ingelogd kunnen zijn en OCS de beste en het meest actieve device gebruikt voor communicatielijnen naar u toe.
Waar we een aantal jaren geleden nog een traditionele werkplek zagen met een oude draaitelefoon is dit nu veranderd is een mobiele werkplek die we “flex” noemen. We willen waar dan ook ter wereld kunnen communiceren met een druk op de knop met eigenlijk ieder device met dezeflde herkenbare interface als op de normale werkplek. We willen ook maximaal op kosten besparen en nog beter kijken hoe we onze processen kunnen verbeteren. Hoe we communicatielijnen korter kunnen maken zonder verlies van kwaliteit in de dienstverlening. Dit alles het liefst virtueel of uit de cloud.
Wist u dat Office Communications Server 2007 door 70 procent van de Top 100 Fortune bedrijven wordt gebruikt? Wat brengt Office Communications Server “14” ons de komende jaren? Ik geloof dat het een immense verandering zal zijn in de manier van hoe wij omgaan met communicatie. We zullen gemakkelijker en sneller informatie vinden, informatie gemakkelijker kunnen relateren aan auteurs en vervolgens auteurs en documenten taggen en beoordelen.
Wij, de UC community van e-office, volgen deze activiteiten op de voet en staan dan ook al enkele jaren bekend als Voice Specialist binnen het Unified Communications platform in Nederland. Unified Communications is een van onze innovatiepilaren binnen e-office. Vanaf 1 april heeft e-office een nieuwe organisatievorm waarin specialisten samenwerken binnen een bepaalde community, zoals de UC community. Deze UC community houdt zich bezig met alle zaken die spelen omtrent Unified Communications over al haar assen heen.
Om een beeld te geven bij alle nieuwe functionaliteiten die gaan komen hierbij een kort overzicht.
- Integratie van OCS “14” en Microsoft Exchange Server 2010 Unified Messaging. Voicemail preview komt er in deze versie bij. Wat voor voordeel heeft dat voor u als eindgebruiker? U krijgt een telefoongesprek binnen in uw Office Communicator “14” client en dat telefoongesprek wordt doorgeschakeld naar uw voicemail in Exchange Server 2010. Niet alleen de voicemail wordt als muziek bestand aan uw email toegevoegd, maar ook de ingesproken boodschap wordt middels de ingebouwde Speech Engine vertaald naar tekst. U kunt nu dus zonder de voicemail af te luisteren lezen wat er is ingesproken. Dat is geweldig en ook nog eens later doorzoekbaar. En dat ook nog in momenteel 6 verschillende talen! Middels de vernieuwde contactkaart “toast’ kan u eenvoudig terugbellen of e-mailen. Alle informatie over deze contactpersoon komt automatisch uit Exchange Server 2010 of bijvoorbeeld uit uw lokale adressenbestand.
- Lokatie gebonden presence. In Office Communications Server “14” wordt een nieuw concept aan de produktlijn toegevoegd. De lokatie waar u met uw device bent aangemeld wordt automatisch opgeslagen in Office Communicator “14”. Hierdoor kunnen uw collega’s eenvoudig zien op welke verdieping u zich bevindt. Deze informatie is tegelijkertijd ook waardevol tijdens het bellen naar 112 en in Amerika E911. Zo heeft Microsoft tijdens VoiceCon al aangekondigd dat er momenteel twee 911 partners hun systemen klaar hebben gemaakt om aan te sluiten op OCS “14”.
- Call Administration Control (CAC). De policy server voor audio en video als communicatiemechanisme. CAC zorgt ervoor dat het gesprek dat u wil opzetten altijd via de meest geschikte route over uw WAN heengaat. De beste kwaliteit (gemeten op de kwaliteit van de verbindingen) wordt gezocht. U ontvangt een duidelijke terugmelding in uw Office Communicator “14” client als netwerkverbindingen slecht zijn of als u slechte kwaliteit kunt verwachten. Denk bijvoorbeeld ook aan de goedkoopste route binnen uw netwerk naar bijvoorbeeld mobiele netwerken. Met Office Communications Server “14” heeft u daar straks zelf de controle over.
- Branch Office Appliances (BOA’s) dit zijn zelfstandige nodes binnen uw infrastructuur die zorgen dat IM/Presence maar ook uw voicekanaal beschikbaar blijft in het geval van een disaster recovery. Deze BOA’s zijn uitermate geschikt voor op “branch offices” waar eigenlijk geen zware IT infrastructuur beschikbaar is. Voor meer informatie verwijzen wij u naar de Open Interopability Program (OIP) site waarop alle vendoren en partners staan die deze technologie aanbieden.
Conclusie: U zult wel denken wat een hoop nieuwe technologie. Hoe moet ik dit passen in mijn specifieke businesscase? Wij helpen u graag bij het omzetten van uw businesscase in praktische behapbare stukken zodat u uw doelen kunt nastreven, gericht op technologie, uw organisatie en uw mensen. Een nieuwe vorm van communitatie doet zijn intrede. Sluit uw ogen niet en wees objectief richting uw eigen bedrijfsprocessen en de daarmee gemoeide kosten. Veel communicatie succes!
No comments:
Post a Comment